ČSA výrazne zúžia svoju flotilu
Podľa nedávno zverejnených informácií dokončujú České aerolínie reštrukturalizačný plán, ktorého súčasťou je zníženie počtu lietadiel o jednu tretinu a prepúšťanie zamestnancov.
Na konci roka 2011 by sa mal počet zamestnancov znížiť na 1400 a v roku 2012 by malo byť v prevádzke maximálne 26 lietadiel (pričom pôvodný počet bol 39 strojov).
V roku 2009 hrozil ČSA krach, prevádzková strata bola vtedy vyššia ako 3,5 mld. českých korún. Vtedy túto leteckú spoločnosť podržal štát, kedy jej poskytol pomoc vo výške 2,5 mld. českých korún. Následne sa stal novým prezidentom spoločnosti Miroslav Dvořák, ktorý znížil náklady a strata sa tak znížila na 324 mil. českých korún. Jeho plán šetrenia je postavený na obmedzovaní niektorých liniek a znižovaní počtu zamestnancov.
Miroslav Dvořák hovorí, že na konci roka 2011 by mal byť reštrukturalizačný plán splnený a rok 2012 by sa mal priniesť ustálenosť. Spoločnosti zostane po roku 2012 19 lietadiel typu Airbus. O osude 7 turbovrtuľových lietadiel ATR 42 určených na krátke trate, ktorým končí o rok či dva lízing ešte rozhodnuté nie je. Prezident ČSA vidí najpravdepodobnejšie riešenie v predĺžení ich prenájmu. O tom, že by sa flotila mala rozrásť aj o ďalšie menšie lietadlá sa ešte nerozhodlo.
ČSA by mala prísť aj o sedem lietadiel typu Boeing, ktorým končí lízing a následne sa stanú majetkom leteckej spoločnosti, ktorá ich bude predávať.
Negatívny názor na prebiehajúcu redukciu letového parku ČSA má aj prezident Českého združenia dopravných pilotov (CZALPA) Filip Gaspar ktorý tvrdí, že podľa plánu malo zostať 27 lietadiel, avšak aktuálne sa hovorí o 26 strojoch. Podľa neho treba myslieť aj o nutnú rezervu na prevádzku. Ďalej sa vyjadril, že podľa plánu malo zostať aj viac pilotov. Dvořák si však stojí za svojím, že plán prebieha presne tak, ako bol schválený vládou.
Treba však povedať, že znenie plánu nie je verejné, takže ťažko zistíme, či má pravdu prezident CZALPA alebo ČSA. Isté však je, že ČSA má v pláne prepustiť ešte min. 30 pilotov a letušiek.
Či je reštrukturalizácia účinná tak, ako sa očakávalo, nie je isté, pretože ČSA odmieta zverejniť polročné výsledky.
Podobné články
- 29.10.2020
- Ďalšia redukcia letov na bratislavskom leti ...
- 2907 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 61647 prečítaní
- 13.01.2015
- Ako si uplatniť bonusy za nalietané kilomet ...
- 13566 prečítaní
- 08.01.2015
- Kde a ako získať bonusy za nalietané kilome ...
- 14954 prečítaní
- 16.09.2014
- Lietajte s hudobným nástrojom do celého sve ...
- 8437 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 287868 prečítaní
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 154886 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 121022 prečítaní
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 76339 prečítaní
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 74829 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 185 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 132 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 132 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 122 prečítaní
- 27.03.2024
- Novinka: priame lety z Bratislavy do tureck ...
- 122 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 963 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 619 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 576 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 503 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 431 prečítaní