Letenky
POČAS OBJEDNÁVKY
Ako môžem získať zľavový kupón?
Letenky.sk pre svojich klientov pravidelne pripravuje špeciálne akcie, kedy zasiela informáciu o existujúcich zľavových kódoch cez e-mailový newsletter, sociálne siete. Odporúčame sa preto prihlásiť na odber nášho e-mailového newslettera so špeciálnymi ponukami.
PLATBA
Moja platba kartou bola neúspešná, mám možnosť uhradiť letenku znova?
Áno, v sekcii Správa objednávky máte možnosť vykonať platbu znova v stanovenej lehote. Pre prihlásenie do vašej rezervácie vám stačí iba rezervačný kód, ktorý ste obdržali v potvrdzovacom e-maile a vaše priezvisko.
Prečo je splatnosť faktúry do dnešného dňa do 21:00?
Pri klasických leteckých spoločnostiach garantujeme cenu letenky len v deň rezervácie. Z tohto dôvodu je splatnosť faktúry pri platbe prevodom alebo vklade do banky obmedzená na max. 21:00 hod. daného dňa. Ak máte rezerváciu, ktorú ste nestihli uhradiť do 21:00 hod., máte možnosť úhrady platobnou kartou, cez sekciu Správa objednávky. Pri platbe platobnou kartou alebo platobným tlačidlom sa spravidla splatnosť automaticky posúva na 23:30 hod., alebo tak ako je uvedené na faktúre.
Pri kúpe leteniek nízkonákladových spoločností (napr. Ryanair, EasyJet, Wizzair) prostredníctvom nášho portálu je platba možná platobnou kartou, prípadne platobným tlačidlom do 30 minút.
PO VYTVORENÍ OBJEDNÁVKY
Je rezervácia letenky nezáväzná?
Všetky rezervácie leteniek vytvorené na stránkach www.letenky.sk sú až do zaplatenia nezáväzné a môžu byť kedykoľvek bez poplatku zrušené.
Mám záujem dostávať aktuálne akciové ponuky na e-mail. Ako sa prihlásim na ich odoberanie?
Pre prijímanie pravidelných newsletterov obsahujúcich aktuálne akciové ponuky je potrebné sa zaregistrovať na stránke www.letenky.sk. V spodnej časti stránky stačí zadať svoju e-mailovú adresu a následne vám začnú pravidelne chodiť ponuky od našej spoločnosti.
BATOŽINA
Aká je povolená váha/rozmery batožiny? Koľko kg batožiny je v cene?
V prípade, že ste si letenku už zarezervovali, prihláste sa na stránke www.letenky.sk do Správy objednávky pomocou priezviska jedného z pasažierov (bez diakritiky) a rezervačného kódu/ čísla objednávky, ktorý nájdete v maili od Pelikána.
V Správe objednávky nájdete informácie o batožine v cene vašej letenky. Presné rozmery a váhu nájdete priamo aj na stránke aerolínií.
V prípade, že ste si letenku ešte nerezervovali, Pelikán vám pri vyhladávaní leteniek zobrazuje batožinu priamo vo výsledkoch a tiež v druhom kroku vytvárania objednávky. Hmotnosť a veľkosť batožín sa môžu líšiť od konkrétneho dopravcu.
Ako dokúpiť batožinu k letenke?
Batožinu si môžete k vašej letenke dokúpiť priamo cez Správu objednávky alebo cez kontaktný formulár. Naši špecialisti následne overia dostupné možnosti. Vo výnimočných prípadoch, alebo ak napríklad lety v rezervácii operuje viacero leteckých spoločností, batožinu je možné dokúpiť až na letisku, pri check-in pulte.
Ako prepravovať cenné predmety?
Všetky vaše cennosti vám odporúčame prepravovať v príručnej batožine.V prípade nezvyčajných cenností vám odporúčame možnosť prepravy preveriť na web stránke konkrétnej leteckej spoločnosti, prípadne sa môžete informovať aj na našom Zákazníckom servise. Tiež si môžete vašu batožinu pripoistiť.
CESTOVANIE S DEŤMI
Koľko stojí letenka pre dieťa?
Cena letenky pre dieťa sa zobrazí priamo vo výsledkoch vyhľadávania letenky na stránke www.letenky.sk. Vo vyhľadávacom formulári je potrebné vybrať si príslušnú kategóriu cestujúceho podľa veku pasažiera v čase ukončenia celej cesty:
Infant (do dovŕšenia veku batolaťa/dieťaťa 23 mesiacov v deň ukončenia celej cesty)
Dieťa (do dovŕšenia veku 12 rokov v deň ukončenia celej cesty)
Mládežník (do dovŕšenia veku 16 rokov v deň ukončenia celej cesty)
Dospelý (od 16 rokov)
V závislosti od leteckej spoločnosti môže byť poskytnutá príslušná zľava z ceny letenky (nie z palivových a letiskových poplatkov). V kategórii Mládežník je zľava zriedkavá. Ak je cena letenky pre dospelého veľmi nízka (akciová letenka), odpočítanie zľavy pri dieťati nie je možné.
Má dieťa nárok na batožinu a kočík?
Pre deti do 2 rokov existujú špeciálne podmienky pre batožinu, ktoré sa líšia v závislosti od leteckej spoločnosti.
Štandardne je možné prepraviť zdarma 1 alebo 2 kusy detského vybavenia – športový kočík a autosedačku/podsedák alebo cestovnú postieľku.
Kočík je možné prepravovať zdarma aj pri deťoch od 2 rokov.
Limity je možné preveriť na našom Zákazníckom servise alebo na webovej stránke leteckej spoločnosti.
Doporučuje si prečitať aj náš článok so zoznamom vecí na dovolenku s deťmi.
Je možné aby deti cestovali bez sprievodu rodičov alebo zákonných zástupcov?
Letecké spoločnosti ponúkajú službu sprievodcu pre deti, ktoré cestujú samé. Táto služba je spravidla povinná pre deti bez sprievodu vo veku 5 – 14 rokov. Služba je spoplatnená – špecifické požiadavky aerolínií treba s dopravcom preveriť ešte pred zakúpením letenky. Je potrebné, aby boli lety bez prestupov.
Nie všetci dopravcovia ponúkajú danú službu. V prípade záujmu, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis ohľadom podmienok a vyhľadania spojení, ktoré túto službu ponúkajú.
ZMENA A STORNO LETENKY
Je možné zmeniť dátumy letov na letenke?
Letenky môžu byť meniteľné a nemeniteľné – túto informáciu viete overiť hneď pri jej objednávaní kliknutím na „Podmienky dopravy“ v rezervačnom formulári.
Následne sa vám zobrazí buď link na webstránku prepravcu s bližšími informáciami, alebo sa vám načítajú konkrétne podmienky vašej letenky v anglickom jazyku priamo zo systému. V takom prípade sú podmienky zmien uvedené pod bodom 16 – Penalties. V prípade, že potrebujete s vyhľadávaním informácií poradiť, kontaktujte náš Zákaznícky servis.
Ako mám postupovať, keď chcem zmeniť letenku?
Za účelom uskutočnenia zmeny vašej letenky je potrebné kontaktovať náš Zákaznícky servis s požiadavkou na zmenu na konkrétne dátumy/novú destináciu. V prípade, že letecká spoločnosť zmeny povoľuje, naši špecialisti vám vypočítajú cenu, za akú je možné zmenu vykonať.
V urgentných prípadoch mimo našich otváracích hodín môžete so žiadosťou o zmenu kontaktovať priamo dopravcu.
Je možné kúpiť otvorenú letenku, bez fixných dátumov letov?
Rezervácia letenky bez fixných dátumov nie je možná. Zmena dátumu odletu je za určitý poplatok možná len pri meniteľných letenkách.
Aký je postup pri stornovaní letenky?
V prípade, že nemôžete nastúpiť na cestu, kontaktujte čo najskôr náš Zákaznícky servis pre overenie, či je vaša letenka refundovateľná a za akých podmienok. Pre záväzné zrušenie letenky je ešte pred odletom potrebné vyplniť náš elektronický storno formulár.
Po prijatí dobropisu k letenke nás kontaktujte v prípade, že máte zakúpené poistenie STORNO alebo ISTOTA a chcete si u nich uplatniť poistnú udalosť.
Letenky nízkonákladových spoločností sú podľa ich prepravných podmienok spravidla nestornovateľné a nerefundovateľné.
Kedy najneskôr môžem stornovať letenku?
Letenku odporúčame stornovať najneskôr 24 hodín pred odletom v rámci otváracích hodín nášho Zákazníckeho servisu.
Check-in, výber sedadiel a palubný lístok
Spravíte online check-in za nás?
Online check-in vybavujeme pre pasažierov, ktorí si k svojej letenke zakúpili prémiový servis alebo si túto službu dodatočne zakúpili. Táto možnosť je dostupná v prípade, že letecká spoločnosť od klientov nevyžaduje žiadnu ďalšiu kontrolu či verifikáciu. Pre dokúpenie tejto služby nás neváhajte kontaktovať. Palubné lístky posielame štandardne v rámci 24 hodín pred odletom.
Cestujúci, ktorí túto službu nemajú zakúpenú, si musia online check-in vykonať sami podľa pokynov uvedených v potvrdzujúcom e-maili.
Budeme sediet spolu? Ako si zakúpim konkrétne miesto ?
To, či budete na lete sedieť spolu, závisí od leteckej spoločnosti a dostupnosti voľných miest.
Klasické letecké spoločnosti zvyčajne pasažierom dovoľujú, aby si pred samotným check-inom vybrali sedadlá. Niektoré si však za rezerváciu miesta účtujú poplatok.
Poplatok za rezerváciu sedadla si účtujú aj nízkonákladové aerolínie. V prípade, že si klient nezakúpi sedadlo vopred, pasažierom sú pri online check-ine náhodne pridelené sedadlá. V tomto prípade je malá šanca, že budete sedieť vedľa seba. Výnimkou je sedenie s deťmi do 12 rokov, kedy je k dieťaťu automaticky priradená jedna dospelá osoba.
Ak si želáte sedieť spolu, alebo si prajete vybrať konkrétne miesto na palube, a nevybrali ste si túto službu hneď pri objednávaní leteniek, náš tím je pripravený vám pomôcť s výberom sedadiel. Stačí si službu vybrať cez Správu objednávky alebo kontaktovať náš Zákaznícky servis.
Cestovanie so zvieratami
Je nutné prepravu zvieraťa zarezervovať vopred? Aký je postup?
Preprava zvieraťa musí byť vyžiadaná a potvrdená leteckou spoločnosťou. Vždy je nutné zadať prepravu zvieraťa do poznámky rezervácie, prípadne pre rezerváciu kontaktovať náš Zákaznícky servis.
Pre vyžiadanie prepravy zvierat je potrebné dodať nasledujúce informácie: rozmery prepravky (A+B+C strana v cm), celkovú váhu zvieraťa s prepravkou, rasu (ak je prepravované zviera pes), a vek. Letecká spoločnosť má právo odmietnuť prepravu zvieraťa. Z toho dôvodu by ste letenku nemali uhrádzať, kým nie je preprava zvieraťa potvrdená.
Lowcost – nízkonákladové letecké spoločnosti
Akú batožinu mám v cene letenky pri cestovaní s nízkonákladovou leteckou spoločnosťou?
Väčšina nízkonákladových leteckých spoločností v cene letenky zahŕňa iba malú osobnú vec, ktorá musí byť počas letu umiestnená pod sedadlom pred vami.
Konkrétne informácie o povolených rozmeroch príručnej batožiny je potrebné si skontrolovať pri objednávaní leteniek v časti „Informácie o batožine“, prípadne dodatočne v Správe objednávky alebo v e-mailoch. V prípade záujmu o klasický príručný kufor väčších rozmerov je spravidla možné si dokúpiť službu Priority boarding, ktorá túto batožinu obsahuje.
Pre overenie podmienok a možností dokúpenia batožiny konkrétnej nízkonákladovej leteckej spoločnosti nás neváhajte kontaktovať.
Ako si môžem zakúpiť podpalubnú batožinu u nízkonákladového dopravcu?
Podpalubnú batožinu je možné zakúpiť počas nákupu leteniek. V prípade, že si želáte podpalubnú batožinu kúpiť dodatočne, viete tak urobiť priamo v Správe objednávky v sekcii „Doplnkové služby“, prípadne kontaktujte náš Zákaznícky servis e-mailom alebo telefonicky.
POISTENIE
Oplatí sa mi zakúpiť poistenie storna? Aký je priebeh pri uplatnení storna? Kedy sa mi vráti platba za storno letenky/dovolenky ?
Prečo je dôležité mať letenky alebo dovolenku poistené? V živote každého môžu nastať nepredvídateľné udalosti, kvôli ktorým nemožno odcestovať. Letecké spoločnosti zvyčajne ponúkajú nerefundovateľné letenky, preto ak nebudete môcť odletieť napríklad z vážnych zdravotných dôvodov, letenky vám prepadnú na prospech leteckej spoločnosti, alebo sa vám vráti iba zlomok z niektorých letiskových poplatkov.
Postup v prípade poistnej udalosti je pri klasických leteckých spoločnostiach nasledovný:
Ak ochoriete a nemôžete nastúpiť na cestu, vyžiadate si online storno formulár na našom Zákazníckom servise, ktorý ľahko vyplníte online. Po správnom vyplnení zašleme vašu žiadosť o refundáciu leteniek do leteckej spoločnosti, ktorá vám vráti adekvátnu čiastku podľa podmienok letenky. Po ukončení refundačného procesu ( môže trvať viac než 6 týždňov) od nás dostanete dobropis s refundovanou čiastkou od leteckej spoločnosti. Po prijatí dobropisu k letenke nás, prosím, kontaktujte. Zašleme vám čiastočne vyplnené Hlásenie o poistnej udalosti a na jeho základe si následne môžete uplatniť poistnú udalosť priamo v Európskej Cestovnej Poisťovni, ktorá posúdi jej oprávnenosť.
Postup je v prípade poistnej udalosti pri nízkonákladových aerolíniách íný, pretože storno poplatky sú vo výške 100 % ceny letenky. V tomto prípade od nás dostanete prehlásenie o nerefundovatelnosti, na základe ktorého môžete uplatniť poistnú udalosť priamo v Európskej cestovnej poisťovni, ktorá posúdi jej oprávnenosť.
Je možné zakúpiť poistenie neskôr k už zaplatenej letenke alebo pobytu?
Áno, je to možné, avšak v prípade poistenia STORNO sa po dodatočnom zakúpení aplikuje 10-dňová ochranná lehota, t.j. poistné krytie začína až 10. dňom po uzavretí poistenia ( toto sa vzťahuje aj pri balíčku ISTOTA na časť storna). Poistenie si môžete dokúpiť priamo v Správe objednávky online, alebo kontaktovaním nášho Zákazníckeho servisu.
Keď budem mať poistenie STORNO, znamená to, že si môžem letenku/ pobyt kedykoľvek stornovať?
V prípade, že si k letenkám / pobytu zakúpite poistenie STORNO, môžete ho využiť na storno objednávky, v prípade, že na let nemôžete nastúpiť z vážnych dôvodov, ktoré sú uvedené v poistných podmienkach poisťovne. Stornovať môžu kvôli jednej poistnej udalosti aj všetci ostatní poistení rodinní príslušníci, ktorí s vami cestujú/mali cestovať alebo ďalší 3 poistení spolucestujúci bez rodinného vzťahu k vám. Je dôležité, aby si pasažier poistné podmienky prečítal.
Pre objasnenie informácií, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis.
Čo sa stane s poistením, ak letecká spoločnosť mi zmení dátum / čas odletov?
Ak ste mali k vašej letenke zakúpené poistenie a zmenil sa dátum odletu či príletu, vaša aktuálna poistná zmluva nebude platná na nové dátumy. Za účelom úpravy vašej poistnej zmluvy vám odporúčame v čo najkratšom čase kontaktovať náš Zákaznícky servis.
Ak sa dátum nemenil, letecká spoločnosť však zmenila odletové časy, pôvodná poistná zmluva zostáva platná a nie je potrebné meniť ju.
Vie Letenky.sk sprostredkovať potrebné víza?
Pelikán vie sprostredkovať turistické víza do viacerých krajín. Rovnako tak Pelikán vie sprostredkovať vybavenie elektronických žiadostí ESTA, ETA, eVisa a pod. V prípade, ak si prajete získať bližšie informácie o sprostredkovaní víz, kontaktujte prosím, náš Zákaznícky servis.

