Call centrum
02 4445 7777
Po-Pia: 9-18:00, Sob: 10-13:00

Letisko Viedeň má nový terminál

07.06.2012
« späť
letisko vo Viedni
letisko vo Viedni

5. júna 2012 uviedlo viedenské letisko do prevádzky nový terminál Check-in 3 (Check-in 301-309), ktorý by mal cestujúcim poskytnúť veľmi kvalitné služby.

Viedenské letisko má 4 zóny pre cestujúcich a vybavenie ich batožiny, a to:

Check-in 1 – vybavovacie pulty 150 – 199 (pôvodne terminál 1)

Check-in 1A – vybavovacie pulty 111 – 132 (pôvodne terminál 1A)

Check-in 2 – vybavovacie pulty 201 – 299 (pôvodne terminál 2)

Check-in 3 – vybavovacie pulty 301 – 399 (nový terminál)

Nový terminál má dĺžku 270 metrov, vybavovaciu pluchu 76 000 metrov2 a slúži všetkým pasažierom spoločnosti Austrian Airlines a pasažierom všetkých letov Star Alliance (výnimkou budú lety Turkish Airlines a Brussels). Pribudli nové východy k lietadlám – Gate F a Gate G. Z nich budú odlietať lety Austrianu – s výnimkou diaľkových letov do USA – tie budú smerované na Gates D.

Po vybavení sa cestujúci z nového terminálu presunú k centrálnej bezpečnostnej kontrole s 15-timi kontrolnými prechodmi. Po absolvovaní bezpečnostnej kontroly sa v rámci konceptu Free-Flow dostanú k rozľahlej hale s nástupnými východmi k lietadlám. Nachádza sa tu aj množstvo značkových predajní (Lagerfeld, Dolce &Babbana Stomas Sabo či Carpe Tempus). Takisto sa tu nachádza veľa reštauračných zariadení. Veľkosť obchodnej plochy sa tak zväčšila na 19 000 m2. .  Všetci cestujúci budú po prílete navádzaní do novej príletovej haly v novom termináli, kde im bude vydaná ich batožina.  Pri orientácii na letisku im má slúžiť rozsiahli informačný systém a tím informátorov.

Koncept troch podlaží má umožniť krátke a zároveň prehľadné presuny, cestujúcim má uľahčiť orientáciu a minimalizovať prestupový čas.

V praxi to znamená nasledovné – cestujúci, ktorí prilietajú zo Schengenského priestoru pokračujú ďalej linkou spoločnosti Star Alliance v rámci Schengenského priestoru nemusia zmeniť podlažie. Tí, čo prilietajú zo Schengenského priestoru a idú ďalej mimo neho alebo naopak, nemusia (na rozdiel od iných letísk) opustiť budovu, ale len prejdú na iné podlažie. Tento koncept by mal prispieť k dodržaniu 25 minút prestupu tzv. Minimum Connecting Time v Európe, ktorý by mal viedenské letisko zaradiť do medzinárodnej špičky. Tieto riešenia by mali výrazne skrátiť celkovú dĺžku letovej cesty.

Z novej príletovej haly sa dostanete do mesta vlakom City Airport Train (CAT), takisto je terminál spojený s parkoviskom 4, parkoviskom krátkodobého parkovania K3 a autobusovou stanicou.

Rekonštrukčné práce čakajú aj ostatné terminály. Od konca júna by sa mali začať na termináli 1 a po ich ukončení čaká rekonštrukcia aj terminál 2.

Ako to už býva, okolo nového terminálu sa riešili aj rôzne kauzy. Terminál vraj otvorili so štvorročným meškaním a stavebné práce sa predražili o niekoľko sto miliónov, malo prísť aj k policajnému vyšetrovaniu.

Nový terminál by mal zvýšiť kapacitu letiska min. na 30 mil. cestujúcich.

Všetky informácie o konkrétnych letoch nájdete na webovej stránke letiska.


Podobné články


© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent