Malajzijský Boeing stále nezvestný

Trvá to už niekoľko dní, čo nikto netuší, čo sa stalo s malajzijským Boeingom 777-200ER. Ten smeroval z Kuala Lumpur do Pekingu.
Lietadlo zmizlo z radarov nad morom medzi Malajziou a Vietnamom v sobotu 08. marca 2014. Podľa vyhlásenia malajzijskej armády pátracie tímy z deviatich zemí hľadajú vo všetkých možných oblastiach, do ktorých sa mohlo lietadlo dostať. Špekulácie o poslednej možnej zaznamenanej polohe stroja odmietajú. Pokiaľ nebudú tieto informácie dostatočne preverené, nemôžu by vyvodené žiadne závery.
Na osudnú linku nastúpilo 239 ľudí zo štrnástich zemí. V prevažnej väčšine šlo o obyvateľov Číny a Taiwanu. Podľa úradov sa stroj pred zmiznutím cca hodinu po vzlietnutí vychýlil zo svojej letovej trasy.
Malajziskí vyšetrovatelia tvrdia, že podľa dostupných informácií sa lietadlo mohlo otočiť späť ku Kuala Lumpur.
Lietadlo nepilotoval žiadny nováčik. Bol ním 53-ročný skúsený pilot, ktorý v letectve pracoval 33 rokov a odlietal viac ako 18-tisíc letových hodín.
Počasie nijako let neovplyvňovalo a ani pilot nehlásil kontrolnej veži žiadne problémy ani zmeny. Lietadlo prestalo signál vysielať až po tom, čo nabralo štandardnú výšku a letelo normálnou rýchlosťou.
Hovorí sa aj o tom, že zariadenie, ktoré tento signál vysiela mohol niekto odpojiť, príp. prestalo pracovať kvôli výpadku elektriny. Dostupné dáta naznačujú, že naposledy sa lietadlo nachádzalo nad ostrovčekom Pulau Perak v Malackom zálive. Ten je vzdialený stovky kilometrov od stanovej trasy letu. Od tej chvíle však mohlo lietadlo preletieť ďalšie stovky kilometrov. Palivová nádrž bola naplnená na ďalších cca 7 hodín.
Informácie o tom, kde presne prišlo k nehode neexistujú. Pátracie tímy preto rozširujú oblasti, v ktorých sa hľadajú akékoľvek stopy po nezvestnom Boeingu. Podľa expertov sa stroj určite nájde.
Do pátracej akcie je zapojená Malajzia, Thajsko, Singapur, Indonézia, Vietnam, Austrália, Spojené štáty, Japonsko a Čína. Malajzia o pomoc požiadala i Indiu.
Nádej na záchranu pasažierov sa však s plynúcim časom postupne znižuje.
Podobné články
-
- 03.05.2017
- Lietajte z Košíc do Ázie a Afriky už od 393 ...
- 6939 prečítaní
-
- 25.05.2015
- Washington, Menorca, Johannesburg, Kuala Lu ...
- 9982 prečítaní
-
- 17.04.2015
- Akciové lety do USA a letenky do Madridu už ...
- 10698 prečítaní
-
- 04.02.2015
- Leťte za adrenalínom na F1 a spoznajte Mala ...
- 5541 prečítaní
-
- 05.06.2014
- AIR FRANCE/KLM: 3 dni, 3 destinácie, 1 rozh ...
- 6367 prečítaní
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 295644 prečítaní
-
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 156904 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 131571 prečítaní
-
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 79315 prečítaní
-
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 76606 prečítaní
-
- 06.07.2020
- Sú turbulencie nebezpečné a čo ich vlastne ...
- 237 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 224 prečítaní
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 213 prečítaní
-
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 170 prečítaní
-
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 168 prečítaní
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 730 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 704 prečítaní
-
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 672 prečítaní
-
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 604 prečítaní
-
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 535 prečítaní