Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Plamene či iskry pri pristávaní lietadla ČSA?

13.01.2011
« späť
csa-logo---orezane.jpg

V médiách sa začiatkom januára objavila správa, že lietadlu spoločnosti ČSA pri pristávacom manévri v Karlových Varoch z podvozku šľahali metrové plamene. ČSA to však popiera.

Airbusu A 321, podľa hovorcu hasičov Martina Kasala, pri pristávaní šľahali z podvozku veľké plamene. Avšak zásah hasičov nebol nutný, lebo oheň stihol uhasiť pilot systémom chladenia v lietadle.

 

Celá udalosť sa mala odohrať tak, že letecký dispečer si 2. januára okolo 21,00 všimol horiaci podvozok lietadla a informoval o tom hasičov. Hasiči prišli k lietadlu aj s cisternou, avšak ich pomoc nebola, našťastie, nutná. V tom čase sa na palube lietadla nachádzalo 180 cestujúcich a 7 členov posádky, nikomu sa nič nestalo. Hovorca hasičov potvrdil, že lietadlu horelo brzdové obloženie, avšak vďaka rýchlej reakcii pilota nemusel nik z hasičov zasahovať a teda sa dohovorili na tom, že nebude potrebné volať ani vyšetrovateľa požiarov.

 

 

ČSA však tieto tvrdenie popiera. Hovorkyňa tejto leteckej spoločnosti Hana Hejsková tvrdí, že správy o horiacom lietadle, ktoré letelo z Petrohradu, nie sú pravdivé. Situáciu vraj prešetrili priamo na mieste technici spolu s technikmi v pražskej centrále, operačnou kontrolou a kapitánom lietadla a všetci svorne tvrdia, že lietadlo nemalo žiadnu poruchu či poškodenie. Podľa hovorkyne ČSA poruchu nehlásil ani žiaden systém a žiadna časť lietadla po následnej prehliadke nevykazovalo známky poškodenia, ktoré by mala spôsobiť vysoká teplota.

 

 

Hovorkyňa si je svojím tvrdením stopercentne istá a opiera sa pri tom o správu technikov, ktorí mali lietadlo detailne skontrolovať. No a celú situáciu nakoniec ešte okomentoval aj šéf letovej prevádzky, ktorý tvrdil, že dispečer riadiacej veže videl v tme rozžeravené brzdové obloženie pravého kolesa, z ktorého lietali iskry, avšak nie plamene a pri následnej technickej obhliadke nebolo zistené prekročenie teplotných limitov pre danú časť lietadla.

 

 

Takže či je správne tvrdenie hovorcu hasičov, ktorý hovorí o metrových plameňoch alebo šéfa riadiacej veže, ktorý pripúšťa nanajvýš iskry, to sa už asi nedozvieme. Podstatné však je, že všetko sa zaobišlo bez ohrozenia pasažierov či členov posádky.



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent