Call centrum
02 4445 7777
Po-Pia: 9-18:00, Sob: 10-13:00

Ako postupovať pri zrušení či stornovaní letenky?

20.06.2014
« späť
DSC05145.jpg

Pri kúpe letenky je nutné myslieť i na situácie, ktoré nám nedovolia letieť v pôvodnom termíne. Ako sa dá letenka zmeniť? Ako postupovať pri zrušenom lete, prípadne stornovaní či reklamácii? Toto všetko sa budeme snažiť popísať v nasledujúcich riadkoch.


ČO ROBIŤ, AK MÁM ZMENENÝ LET?

Ak máte letenku zakúpenú u nás a  príde k zmene vášho letu, budeme vás o tejto skutočnosti včas informovať emailom alebo telefonicky.
 

1) Ak zmena letu neovplyvní plán cesty

V lepších prípadoch sa let môže zmeniť iba o pár minút, ktoré žiadnym spôsobom neskomplikujú pôvodný let.
Ak sa zmení odlet, prílet alebo medzipristátie o 10 až 15 minút, väčšinou to nezasiahne do pôvodného letu a klientovi platí pôvodne zakúpená letenka s novými časmi letov.

 

2) Ak zmena letu naruší pôvodný plán cesty

Môže nastať situácia, kedy aj 15 minútový posun môže ovplyvniť ostatné lety. Väčšinou to býva pri letoch s prestupom, kedy tento posun môže ovplyvniť čas na prestup medzi letmi (každé mesto, kde sa prestupuje má leteckou spoločnosťou schválený čas na medzipristátie, počas ktorého by cestujúci mal stihnúť vykonať prestup medzi letmi).
Ak by tento čo i len 15 minútový posun letu nejakým spôsobom ovplyvnil, či skomplikoval medzipristátie, hľadajú sa iné alternatívy letu.
Po klientovom odsúhlasení sa mu na mail zasielajú nové letenky.

 

ČO ROBIŤ, AK MÁM ZRUŠENÝ LET?

Ak bol váš let úplne zrušený leteckou spoločnosťou, táto vám vo väčšine prípadov ponúkne alternatívy letov.

O týchto vás informuje agentúra, prípadne priamo letecká spoločnosť, v ktorej ste si letenku zakúpili.

Ak by vám navrhované alternatívy nevyhovovali, od leteckej spoločnosti je možné vyžiadať  iný čas letu, príp. full refund letenky. Túto komunikáciu riešime v plnom rozsahu za našich klientov my.

Ak vám letecká spoločnosť zruší let, nový let, ktorý bude navrhnutý, alebo ktorý si môžete navrhnúť sami, musí byť operovaný tou istou leteckou spoločnosťou, s ktorou bol pôvodný let. Nie je možné zmeniť leteckú spoločnosť. Veľmi rýchlo a pohodlne si môžete lety kedykoľvek pozrieť aj cez váš mobil či tablet vďaka jednoduchej mobilnej verzii nášho portálu.
 

Ak by sme to zhrnuli do bodov, po zrušení letu treba postupovať nasledovne:

  • po tom, čo vám je zaslaná informácia o zrušení letu, je nutné do uvedeného dátumu potvrdiť, respektíve vyjadriť nesúhlas s navrhovaným letom,
  • s pracovníkom leteckej spoločnosti alebo agentúry sa treba dohodnúť, na aký termín a čas máte záujem letenku zmeniť, dohodnúť si podmienky, či je možné pri neakceptovaní navrhnutého letu leteckou spoločnosťou zmeniť let na iný,
  • ak navrhovaný let neakceptujete a navrhnete si taký, ktorý by vám vyhovoval viac, tento musíme konzultovať s leteckou spoločnosťou. Je totiž nutné, aby vám ho letecký prepravca schválil.

Ak letenku kupujete cez agentúru, toto za vás rieši s leteckou spoločnosťou priamo jej agent.

 

PREČO SA OPLATÍ POISTIŤ SI LETENKU

Keďže nie každá letecká spoločnosť umožňuje storno letenky, odporúčame poistiť si letenku. Pri kúpe letenky cez náš portál vám automaticky ponúkame min. poistenie storna letenky.
Poistenie vás nevyjde draho, zaplatíte zaň len 4,5 % z ceny letenky, ale môže vám zachrániť investovanú sumu do leteniek.
Poistenie storna leteniek od Union poisťovne, ktoré ponúkame našim klientom je unikátom na Slovensku, pretože inde takto ponúkané samostatné poistenie storna letenky nenájdete.

Prípadov, na ktoré sa poistenie storna vzťahuje je naozaj veľa a viac si o nich môžete prečítať v tomto článku. Union poisťovňa pri zdokladovaní vracia do 80 % až do 100 % z ceny letenky.

 

AKO STORNUJEM SVOJU LETENKU?

Letenka sa dá stornovať dvoma spôsobmi:

  1. Cez leteckú spoločnosť, kedy sa u tejto overuje suma, aká sa vám v prípade storna letenky vráti.

Úlohu pri výpočte vrátenej ceny zohrávajú preletené či nepreletené taxy, možnosť refundovateľnej či nerefundovateľnej letenky. Klient je následne informovaný o sume, aká sa mu vráti.
Pozor nie všetky letecké spoločnosti umožňujú storno letenky (napr. nízkonákladové letecké spoločnosti často storno neponúkajú).

  1. Cez poisťovňu, kedy je pri kúpe letenky nutné zakúpiť si jej storno poistenie (pozri článok).

 

AKO SI UPLATNIŤ STORNO LETENKY ZAKÚPENEJ CEZ LETENKY.SK?

Ak máte k letenke zakúpené storno poistenie od Union poisťovne a letenku idete stornovať, treba postupovať nasledovne:

  • vyplniť storno formulár, ktorý je k dispozícii na stránke www.letenky.sk/poistenie/poistenie-storna,
  • vyplnený stornoformulár zaslať na info@letenky.sk,
  • následne vám vypracujeme a zašleme podklady pre poisťovňu,
  • podklady doplníte o požadované dokumenty a pošlete na posúdenie do poisťovne,
  • poisťovňa doklady preskúma a rozhodne o tom, koľko z ceny letenky vám vráti.

REKLAMÁCIA LETENKY

Reklamácia letenky nie je bežným riešením pri zrušenom lete, ale vyskytujú sa.

  • Ak ste si letenku kúpili priamo v leteckej spoločnosti, musíte reklamáciu spísať v anglickom jazyku a pripojiť k nej všetky dokumenty, ktoré dostane buď na letisku alebo mailom pred odletom.
     
  • Pokiaľ ste letenku zakúpili cez agentúru, odporúčame reklamáciu riešiť prostredníctvom nej. Našim klientom pripravíme všetky podklady pre leteckú spoločnosť aj v anglickom jazyku.

Reklamácie, ktoré vybavujú letecké spoločnosti sú častokrát zdĺhavé a klient na ich odpoveď čaká pomerne dlho.


Potrebujete poradiť s rezerváciou letenky alebo máte ďalšie otázky ohľadom vami zakúpenej letenky? Kontaktuje naše zákaznícke centrum, radi vám poradíme:

 



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent