Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Objasní čierna skrinka príčinu tragickej nehody Suchoja?

17.05.2012
« späť
ilustračné foto
ilustračné foto

10. mája sa počas predvádzacieho letu zrútilo ruské lietadlo Suchoj Superjet 100, na jeho palube zahynuli všetci pasažieri i členovia posádky.

Na palube sa nachádzalo 44 ľudí, vrátane ôsmich Rusov, Američana, Francúza, dvoch Talianov a 33 Indonézanov. Išlo predovšetkým o indonézskych podnikateľov, diplomatov z ruského veľvyslanectv a novinárov.  Prvé správy hovorili o zmiznutí lietadla, nič sa o ňom nevedelo. Žiaľ, potvrdilo sa to, čo si všetci najmenej želali, našli sa trosky lietadla – nikto nehodu neprežil.

Lietadlo narazilo do svahu sopky Salak po tom, čo sa pilot snažil predviesť letecký manéver. Stalo sa tak po tom, čo približne 20 min. po štarte piloti požiadali o povolenie klesnúť z letovej hladiny 3000 metrov na  18000 metrov, na čom im riadiace veža dala súhlas. O pár minút po tom lietadlo zmizlo z radarov pri výške 1860 metrov v hornatej oblasti cca 60 km od Jakarty.

Trosky lietadla identifikovali v piatok skoro ráno. Sopka Salak nie je v súčasnosti aktívna, jej výška je okolo 2 km.

príčine nehody sa zatiaľ presne nevie. Špekuluje sa o viacerých možnostiach. Dokonca sa písalo aj o tom, že väčšina strojov sovietskeho pôvodu havarovalo v tme či v hmle. Istý, vraj, letecký odborník sa vyjadril, že sovietske stroje majú dosť zložité systémy na približovanie v sťažených poveternostných podmienkach a napriek tomu, že bol Superjet technologickou supernovinkou, nedá sa vylúčiť ani táto príčina.

Podľa spoločnosti Suchoj bolo lietadlo v perfektnom technickom stave a hmla nebola taká, aby bránila bezpečnému letu. Ďalej sa hovorí aj o tom, že mohlo ísť o chybu pilota, ktorý príliš riskoval.

Ťažko povedať, kde je pravda. Čiernu skrinku už našli blízko chvosta vraku na spodu 500 metrovej rokliny. Palubný zapisovač údajov môže príčinu nehody objasniť. Tatang Kurniadi, ktorý je šéfom indonézskeho úradu pre dopravnú bezpečnosť sa vyjadril, že údaje zo zariadenia budú analyzovať v Indonézii v spolupráci s ruskými expertmi.

Čierna skrinka by mala obsahovať hlasový záznam z kokpitu lietadla a takisto záznamník o letových údajoch.

SuperJet 100 mal mať tri ukážkové lety, práve ten tretí sa mu stal osudným. Rusi mali počas nich predviesť svoje najmodernejšie civilné lietadlo na stredné trate potenciálnym kupcom. Zahraniční odberatelia si mali ešte pred nehodou objednať 170 kusov. V súčasnosti tento stroj využíva ruský Aeroflot a arménska Armavia. Ťažko povedať, aká budúcnosť po tejto tragédii stroj čaká. Na jeho výrobe sa podieľali aj talianske a francúzske spoločnosti.

Nie sme tu na to, aby sme súdili, na odhalenie chyby sú odborníci, avšak škoda každého ľudského života.


Podobné články


© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent