Keď vám lietanie nedá spať
Nie, že by sa vám o lietaní snívalo, či vás budili nočné mory z paluby lietadiel, alekeď vás zo snov preberie nadmerný hluk pristávajúcich či vzlietajúcich strojov, nebude to nič príjemné.
Obyvatelia Vajnor pri bratislavskom letisku sa sťažujú, že v noci občas nemôžu spávať. Najhoršie je to vraj v lete, keď chcú mať aj počas noci otvorené okná, počas dňa je to vraj znesiteľnejšie. Podľa starostu mestskej časti vraj lietadlá porušujú vzletovú výšku a žiadal, aby za to letecké spoločnosti pokutovali. Problémy vraj spôsobujú aj vládne špeciály.
Avšak z ministerstva vnútra prišla odpoveď, ktorá zrejme sťažovateľov moc neuspokojila, letecký úrad vraj prešetril tieto lety, avšak nezaznamenal žiadne odchýlky.
Letisko tvrdí, že hluk neustále monitorujú a na zvýšenú hlučnosť môže mať vplyv aj smer vetra, pretože vždy sa štartuje a pristáva proti vetru, tým je ovplyvnená a podmienená a aj letová prevádzky nad Vajnorami.
Letisko má v pláne postaviť ešte ďalšiu pristávaciu a vzletovú dráhu, čím hrozí ešte väčší hluk, a tak sa tento návrh starosta pripomienkoval, letisko požiadavky síce akceptovalo, ale o konečnom verdikte rozhodne až ministerstvo dopravy.
Podobný problém s hlukom majú aj obyvatelia Kladna v Česku. Tu však hluk lietadlá spôsobujú len dočasne kvôli oprave hlavnej dráhy. Kladno dostalo od letiska kompenzáciu 1,5 milióna českých korún, ktoré použije na opravu chodníkov v mestských častiach Hnidousy, Dubí a Vrapice, ktoré sú zvýšenou leteckou prepravou najviac postihnuté.
Kompenzácia za hluk v státisícoch českých korún pôjde i pre ďalšie postihnuté obce. Opravy by mali trvať do konca septembra. Nadmerný hluk sa snažia zmierniť predĺžením trasy lietadiel, ktorú majú piloti prekonať než zatočia na svoj letový kurz. Preto hlučné otáčanie robia vo väčších výškach ako doteraz. Počas noci platí uzávierka letiska od polnoci do piatej rannej hodiny. Trošku sa to zrejme teraz počas leta zmenilo, keďže pribudlo chartroých letov, inak majú povolené „počas nočného pokoja“ premávať len oneskorené lety.
Dráhu sa snažia opraviť čo najskôr a najmä naraz, aby čo najmenej zaťažovali obyvateľov. Oprava dráhy je nevyhnutná, keďže dráha je v nepretržitej prevádzke od roku 1963, po dokončení opráv by sa mala skrátiť aj jarná a zimná údržba, ktorá by mala trvať namiesto niekoľkých týždňov len niekoľko dní.
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 295662 prečítaní
-
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 156911 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 131606 prečítaní
-
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 79328 prečítaní
-
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 76612 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 222 prečítaní
-
- 06.07.2020
- Sú turbulencie nebezpečné a čo ich vlastne ...
- 215 prečítaní
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 189 prečítaní
-
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 180 prečítaní
-
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 166 prečítaní
-
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 724 prečítaní
-
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 723 prečítaní
-
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 683 prečítaní
-
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 611 prečítaní
-
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 543 prečítaní