Call centrum
02 4445 7777
Po-Pia: 9-18:00, Sob: 10-13:00

Online rezervácia leteniek

[Folder]
[Folder]
[Folder]  (návrat)
[Folder]  (návrat)






Dospelý
16+
Mládežník
12 - 15 r.
Dieťa
2 - 11 r.
Kojenec
0-23mes

Online rezervácia leteniek Ryanair


Dospelý
16+ r.
Mládežník
12-15 r.
Dieťa
2-11 r.
Kojenec
0-23mes.

Online rezervácia leteniek Wizzair


Dospelý
14+ r.
Dieťa
2-14 r.
Kojenec
0-23mes.

Online rezervácia leteniek

[Folder]


Dospelý
16+
Mládežník
12 - 15 r.
Dieťa
2 - 11 r.
Kojenec
0-23mes
Archív správ

Aktuality

[Ryanair výpredaj leteniek od 21 Eur]
05.01.2017
Ryanair výpredaj leteniek od 21 Eur

A je to tu! Nízkonákladový prepravca Ryanair má opäť výpredaj! Využite možnosť cestovať za výhodné ceny s dobrou dostupnosťou.

viac
[Otváracie hodiny počas vianočných sviatkov]
02.12.2016
Otváracie hodiny počas vianočných sviatkov

Počas sviatkov sme tu pre Vás každý pracovný deň od 9:00 do 18:00, v sobotu od 10:00 do 13:00. Kontaktovať nás môžete na telefónnom čísle + 421 (2) 4445 7777 alebo e-mailom na info@letenky.sk.

 

 

viac

Na akom princípe fungujú nízkonákladové spoločnosti (low cost)?


Na akom princípe fungujú nízkonákladové spoločnosti (low cost)?

Prečo sú nízkonákladové lety lacnejšie ako lety klasickými aerolinkami? Najskôr treba vyvrátiž mýtus, že nízkonákladová preprava značí horší technický stav lietadiel. Európske letecké spoločnosti disponujú mladým a kvalitným letovým parkom. Ich úspory nejdú na úkor bezpečnosti. Náklady totiž šetria v iných sférach. Naznačme si aspoň v bodoch, na čom dokážu nízkonákladové spoločnosti najviac ušetriť, čím sú pre nás výhodné a čím nás môžu nepríjemnejšie prekvapiť:

  • v prvom rade používajú väčšinou len jednu triedu (napr. turistické, či economy,...),
  • disponujú často len jedným typom lietadiel (Airbus A320, Boeing 737, atď.), čo znižuje náklady na tréning posádok a náklady na údržbu,
  • majú minimálnu dodatočnú výbavu lietadla, čo znižuje jeho hmotnosť a tým sa šetrí aj spotreba paliva
  • nízkonákladové spoločnosti poskytujú v cene letenky len služby priamo spojené s prepravou, to znamená, že ak chcete na palube jedlo, deku, vankúše, časopisy a noviny, či doprovod samostatne letiaceho dieťaťa, zmenu dátumu letu a podobne, budete si musieť priplatiť. Na palube nie sú dostupné žiadne zábavné systémy (ako LCD obrazovky a pod.),
  • v cene letenky je zvyčajne len príručná batožina (batožinu do podpalubia si však možno dokúpiť)
  • akékoľvek zmeny v už vystavenej letenke sú spravidla spoplatnené
  • tieto aerolínie väčšinou neponúkajú žiadne zľavy pre študentov či deti staršie ako dva roky,
  • v lietadlách chýbajú vrecká a textilné opierky na sedadlách, tiež im často chýbajú  zákryty na oknách,
  • majú jednoduchú tvorbu cien (napríklad jednosmerné letenky stoja presne polovicu spiatočných leteniek), čím menej dní zostáva do odletu daného letu, tým cena narastá,
  • šetria aj tým, že lietajú na menšie a vzdialenejšie letiská, väčšina nízkonákladových spoločností využíva najmä regionálne letiská, na ktorých sú poplatky za vzlet, pristátie a služby nižšie. Väčšinou tieto spoločnosti lietajú veľmi skoro ráno, kedy je vo vzduchu „menšia prevádzka“. Tým, že sa pristáva na menších letiskách, tak sú kratšie procedúry spojené s bezpečnostnými prehliadkami, avšak napr. ak máte letenku Barcelona Girona, tak z Girony do Barcelony treba absolvovať ešte hodinovú cestu do centra mesta,
  • lietadlá sú na zemi max. 30 minút, čo umožňuje využívať lietadlo naplno, stroje sú vďaka kratšiemu pobytu na zemi menej náchylné na technické problémy a spoločnosť nemusí platiť ubytovanie a stravu pre posádku. Čistenie lietadla sa vykonáva len na domovskom letisku,
  • v lietadlách je voľné sedenie, čiže pasažieri si môžu sadnúť kamkoľvek, čo skracuje čas nastupovania. Tu majú výhodu hlavne tí, čo nastupujú do lietadla ako prví, preto sa oplatí prísť na letisko včas s dostatočným predstihom pred odletom lietadla (väčšinou to býva 40 min. pred odletom, ale každá spoločnosť má svoje podmienky, a preto je nutné dobre si pozrieť na stránkach aeroliniek presný čas, kedy máte na letisku byť),
  • pri nízkonákladových spoločnostiach ide o priame lety z bodu A do bodu B bez prestupovania, avšak nezávisle od prípojných letov,
  • na palube využívajú rôzne propagácie komerčných výrobkov, ktoré si pasažieri môžu priamo kúpiť,
  • tieto aerolinky často nespolupracujú s cestovnými kanceláriami (letenky si cestujúci kúpi priamo cez internet),
  • zamestnanci plnia viacero funkcií naraz, napr. letušky sa postarajú aj o poriadok v lietadle,
  • zavádzajú extra poplatky za batožinu, prípadne onlline check-in (vytlačenie letenky) alebo prioritný nástup do lietadla či rezerváciu vybraných sedadiel za poplatok
  • nástup (boarding) a výstup pasažierov cez nástupné schody v areáli je ďalej od terminálu,
  • v prípade omeškania alebo zrušenia letu tieto spoločnosti ponúkajú menšie služby než klasické aerolínie.

Nie všetky horeuvedené body dodržiavajú všetky nízkonákladové spoločnosti. Existujú aj také, ktoré ponúkajú službu automatickej rezervácie sedadiel alebo používajú viac typov lietadiel. Všetko záleží od konkrétnej leteckej spoločnosti.

Výhodou nízkonákladových spoločností je najmä cena letenky, ktorá je výrazne nižšia ako pri lete klasickými aerolinkami. Takúto letenku je však vhodné si zaobstarať v prípade, že let plánujete dopredu. Pretože, ak sa rozhodnete, že chcete letieť o pár dní, tak môžete za letenku zaplatiť i viac ako v prípade klasickej spoločnosti. Odporúča sa sledovať akciové ponukyokamžite na ne reagovať, pretože spoločnosti často ponúkajú reklamné ceny za spiatočné letenky. Výrazne nízke ceny však neraz platia len pre určitý počet leteniek. Ako ďalšiu výhodu pri kúpe letenky možno oceniť aj to, že si ju každý môže zaobstarať z pohodlia svojho domova, a to prostredníctvom internetu. Možno tak urobiť priamo na internetovej stránke aeroliniek, kedy sa na letisko dostavíte len s rezervačným číslom, v  prípade tých leteckých spoločností, ktoré vyžadujú online check-in, s vytlačeným palubným lístkom (boarding passom).

Ak človek cestuje s prestupom, tak je len na ňom, ako si všetko zorganizuje. Treba si kúpiť každú letenku zvlášť a v mieste medzipristátia si vyzdvihnúť svoju batožinu a nechať ju znova odbaviť. Na prestup si musíte zvoliť dostatočne dlhý čas, pretože nízkonákladové spoločnosti nenesú žiadnu zodpovednosť za to, že kvôli oneskorenému príletu ich lietadlom nestihnete nasledujúci spoj.

© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent