Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím vedieť?

22.08.2014
« späť
profile.jpg

Rezervácia letenky sa na prvý pohľad môže zdať zložitá, na www.letenky.sk je však veľmi jednoduchá, rýchla a prehľadná.

Niektorí naši klienti majú pred samotnou kúpou letenky obavy, aké informácie budú vypisovať, akým spôsobom letenku zaplatia a ako sa po ňu dostanú.
V našej infografike sme celý postup zhrnuli do piatich krokov, aby ste vedeli, čo vás čaká. Následne rozpíšeme jednotlivé body podrobnejšie priamo v článku.

Ako s jednoducho rezervovať letenku v 5 krokoch

 

1. KAM CHCEM LETIEŤ, ODKIAĽ A KEDY

Prvým krokom ku kúpe letenky je rozhodnúť sa, kam chcem a odkiaľ chcem letieť

V základnom vyhľadávači si vyberiete odletové letisko ODLET Z.  Pokiaľ nie je na predvolenom zozname, použite políčko INÉ LETISKO, kde si vyhľadáte požadovanú destináciu.

Následne vypíšete políčko PRÍLET DO – teda destináciu, kam chcete letieť.
 

TIP: Pokiaľ si nie ste istí správnym názvom destinácie alebo si chcete vybrať niektorú destináciu v danej krajine, môžete použiť pomôcku v podobe zoznamu všetkých dostupných letísk, ktorý si otvoríte po kliknutí na obrázok zemegule v červenom políčku:


 

Dôležité je vedieť, kedy chcem letieť a kedy sa chcem vrátiť

Môžete si zvoliť:

  • spiatočnú letenku, teda letíte tam aj späť a následne si vyplníte v prvom políčku termín odletu a v druhom termín návratu
  • len jednosmernú letenku

Po kliknutí na červené políčko sa vám otvorí kalendár, v ktorom si môžete vybrať termín:


 

Ak si zvolíte jednosmerný let, budem mať na výber len jedno políčko ODLET.

 

Výber cestovnej triedy

Väčšinou cestujúci preferujú EKONOMICKÚ TRIEDU, pokiaľ si však chcete pre svoju cestu zvoliť väčšie pohodlie, môžete si zakliknúť BIZNIS.

 

Počet osôb na letenke a ich vek

Následne si vyplníte počet cestujúcich.

Nezabúdajte voliť kategórie podľa veku:

  • ak má cestujúci viac ako 25 a menej ako 60 rokov, hľadáte letenku ako DOSPELÝ,
  • ak má cestujúci 12 až 24 rokov, musí cestovať ako MLADEŽNÍK,
  • ak má cestujúci viac ako 60 rokov, cestujem ako SENIOR.

Deti je takisto nutné rozlišovať:

  • od 0 do 23 mesiacov musím pre dieťa vybrať položku KOJENEC,
  • pre 2 až 12 ročné dieťa položku DIEŤA.

 

Zadávanie veku pri nízkonákladových leteckých spoločnostiach (tzv. lowcost spoločnostiach) - akými sú Wizz Air, Ryanair a pod.

Pre nízkonákladových prepravcov Ryanair a Wizz Air máme na našom portáli aj samostatné vyhľadávacie formuláre:

 

Pri výbere vekových kategórií sa treba riadiť podmienkami leteckej spoločnosti. Napr. Ryanair to má tak, že každá osoba staršia ako 16 rokov sa zadáva ako DOSPELÁ.

Wizz Air považuje za dospelú osobu 15 a viac ročného cestujúceho.

 

Ak ešte nemá cestujúci 16 rokov (Ryanair) alebo  15 rokov (Wizz Air) , musí letieť ako DIEŤA.

 

Pozor - ak cestujúci patrí do kategórie DIEŤA podľa kritérií prepravcu - NESMIE byť na letenke sám, musí tam byť min. jedna osoba staršia ako 16 rokov (Ryanair) či 15 rokov (Wizz Air)!

 

Dôležitý je vek cestujúcich v termíne letu

Vždy vyberáme vekovú kategóriu podľa toho, koľko rokov budú mať cestujúci v čase odletu, nie v čase rezervácie.

 

Som flexibilný v čase – chcem hlavne lacnú letenku

Pokiaľ ste v termínoch flexibilnejší a ide vám aj o výhodnejšiu cenu letenky, môžete si pri vyhľadaní zvoliť možnosť vyhľadať lety aj s toleranciou +- 1 deň, prípadne +-2 a viac dní.

 

 

Potrebujem letieť presne v určitý termín

Pokiaľ vám ide o presné termíny, zvoľte si  možnosť PRESNÝ DÁTUM.

Pokiaľ vás ma obťažovalo cestovať s prestupom, môžem si zakliknúť možnosť PRIAMY LET, kde mi systém vyhľadá len priame lety bez prestupov.

 

 

Takto ste si vyplnili kritériá  pre svoju letenku a pokiaľ vám vyhovujú, stlačíte VYHĽADAŤ LET:

 

2. SYSTÉM VÁM PONÚKNE NIEKOĽKO MOŽNOSTÍ PODĽA VAŠICH POŽIADAVIEK

V ďalšom kroku sa vám vyhľadajú lety podľa:

  • vášho zadania,
  • zoradené od najnižšej ceny.
     
TIP: Ak ste si zvolili aj hľadani +- 1 deň (príp. viac dní)  a v týchto dňoch  je možnosť letieť lacnejšie, bude uvedená na začiatku vyhľadávania a označená červeným políčkom + -  1 (1-7) deň:


 

Vyberte si najvhodnejší let a pokračujte v rezervácii

Vyberte si let, ktorý vás najviac zaujal a kliknite na ĎALEJ.

 

TIP: V medzikroku vám môže systém v danej cene ponúknuť aj viac časov odletu. Ten požadovaný si vyberte jednoduchým klikom do políčka na čas letu, ktorý vám vyhovuje a kliknite na POKRAČOVAŤ:

 

Moja rezervácia

Dostanete sa na samotnú rezerváciu letu. Na vrchu vidíte celý rozpis letu, ktorý si dôkladne skontrolujte.

 

Podmienky zmenu letu, koľko batožiny si môžem vziať do podpalubia
 

Ak chcete vedieť, či je termín vášho letu meniteľný  a ak áno, za akých podmienok, kliknete si na TARIFNÉ PODMIENKY.

Ak vás zaujíma, koľko máte v cene letenky batožin, kliknem na odkaz ROZPIS BATOŽINY.

 

POZOR - Dané informácie sa týkajú LEN batožiny do podpalubia, nie príručnej batožiny na palubu.

 

3. OSOBNÉ ÚDAJE CESTUJÚCICH
 

Následne vyplníte MENO A PRIEZVISKO CESTUJÚCEHO. Meno musí byť presne zhodné s menom na cestovnom doklade (občiansky preukaz, pas).

Takisto si dobre skontrolujte aj oslovenie – PANI/SLEČNA, PÁN Každá chyba môže spôsobiť na letisku problém, preto si vždy dobre skontrolujte, či ste všetko zadali správne. Meno môžete aj nemusíte  písať s diakritikou.
 

 

Batožina pri nízkonákladových prepravcoch (Ryanair, Wizz Air, easyJet, Norwegian,...)

Pri nízkonákladových spoločnostiach nemáte v cene letenky batožinu do podpalubia, ale môžete si ju jednoducho dokúpiť pri vypĺňaní mena cestujúceho, a to buď:

  • na jeden smer 
  • na oba smery letu:

 

Váhovým a rozmerovým limitom batožín sme sa venovali v našom staršom článku.

TIP: Napr. pri Ryanairi môžete kombinovať na cestu tam si vziať 15kg a na cestu späť 20 kg. Prípadne tam môžete ísť bez batožiny a dokúpiť si len batožinu na spiatočnú cestu alebo opačne smiley.

 

Dobrá rada: AK chcete cestovať len s príručnou batožinou, určite treba dodržiavať podmienky prepravy batožiny na palubu, o ktorých sa dočítate v tomto článku.

 

4. POISTITE SA – AK OCHORIETE, UŠETRÍTE

Nie všetky letecké spoločnosti umožňujú storno letenky. Nízkonákladoví leteckí prepravcovia vám letenky nevystornujú vôbec.

Preto ponúkame pri každej letenke aj poistenie od poisťovne UNION. Jeho cena vychádza 4% z ceny letenky, ponúka 100% krytie bez spoluúčasti a uchráni vaše peniaze za letenku v prípade, že nebudete môcť vycestovať z vážnych zdravotných dôvodov, z dôvodu hospitalizácie či úmrtia v rodine.

Všetky tieto dôvody bude potrebné poisťovni zdokladovať.

Viac si o stornovaní letenky a jeho podmienkach prečítajte v  tomto článku.

 

 

Okrem poistenia storna si môžete vybrať aj:

 

Ak by ste to chceli risknúť a cestovať bez poistenia, vyberte si možnosť vpravo dole – NIE, NEMÁM ZÁUJEM O POISTENIE.

*Ceny na tejto infografike sú len orientačné - nezodpovedajú reálnym cenám poistenia.

 

Ak sa chcem poistiť, musím zadať aj dátumy narodenia a kompletnú poštovú adresu

Pre uzatvorenie poistenia musíte pri všetkých cestujúcich vyplniť:

  • dátumy narodenia a
  • poštovú adresu prvého cestujúceho

 

TIP: V dátume narodenia si najskôr vyplním rok, potom konkrétny mesiac a v mesiaci kliknem na konkrétny deň.

 

Následne po preštudovaní poistných podmienok zakliknete SÚHLAS S POISTNÝMI PODMIENKAMI  a kliknete na POKRAČOVAŤ.

 

5. HĽADÁM UBYTOVANIE V CIELI MȎJHO LETU

Ak nemáte v cieľovej destinácii ubytovanie a potrebujete poradiť, môžete si kliknúť na možnosť ÁNO  - aby vás kontaktoval náš pracovník a pomohol vám ubytovanie vyhľadať.

Náš pracovník sa vám ozve a na základe vašich kritérií vám zašle niekoľko ponúk ubytovania.

 

6. CHCEM PARKOVAŤ NA LETISKU

Ak máte spiatočnú letenku a odlietate z letiska v Bratislave, vo Viedni či z Prahy, systém vám automaticky zobrazí aj možnosť zakúpenia parkovacieho miesta na parkoviskách pri týchto letiskách spolu s aktuálnou sumou a údajmi, ktoré bude potrebné vyplniť.

 

*Ceny na tejto infografike sú len orientačné - nezodpovedajú reálnym cenám parkovania pri konkrétnej.

Ak o parkovanie záujem nemáte - kliknete na NIE, NEMÁM ZÁUJEM O PARKOVANIE.

 

TIP: Ako ušetríte zakúpením parkovacích kariet a o spôsoboch ich doručenia sa viac dozviete priamo na tejto stránke.

 

7. ÚHRADA LETENKY

V poslednom kroku si vyberáte spôsob platby letenky:

  • priama platba cez platobné brány 4 najväčších slovenských bánk,
  • kartou, kedy sa mi platba automaticky na karte zablokuje,
  • v hotovosti na našej pobočke v Myjave alebo
  • bankovým prevodom, pokiaľ máte inú banku a nemôžete uhradiť iným spôsobom.
     
UPOZORNENIE: Pre vystavenie letenky je rozhodujúci čas, kedy príde platba na účet, nie kedy bola odoslaná!


 

Pri nízkonákladových leteckých prepravcoch (Ryanair, Wizz Air, easyJet, Norwegian, …) nie je možná rezervácia - ak chcem mať letenku za cenu, akú som ju našiel, musím zaplatiť ihneď

Keďže nízkonákladové letenky nie je možné rezervovať, môže nastať kedykoľvek zmena ceny letenky.

Preto je dobré, v poslednom kroku zvoliť platbu kartou alebo cez platobnú bránu internetbankingu ponúkaných bánk, kedy ihneď letenku uhradíte a letenka sa vystaví a bude zaslaná na váš email.

Proces trvá okolo 2 min, kedy stránku nezatvárate a čakáte, kedy sa vám vygeneruje potvrdenie o zakúpení letenky.

Následne idete do svojej emailovej schránky, kde si skontrolujete letenku a jej prílohy.

 

UPOZORNENIE: Nízkonákladoví prepravcovia vyžadujú ešte pred odletom vykonať registráciu na let  tzv. online check-in a vytlačiť si palubné lístky. Všetky inštrukcie vám prídu spolu s letenkou.

 

Nemám internet banking SLSP, VUB, TB, ČSOB ani požadovanú platobnú kartu a chcem si zakúpiť letenku nízkonákladového prepravcu
 

Ak nemáte internetové bankovníctvo ani vhodný typ platobnej karty, musíte  letenku uhradiť priamym vkladom.

Zvolíte si teda poslednú možnosť ÚHRADA DODATOČNE V HOTOVOSTI. Pri tomto spôsobe je cena letenky o niečo vyššia, pretože celý proces kúpy zostane na našich operátoroch, ktorí musia letenku manuálne po zaplatení vystaviť.

Do emailu vám prídu PODKLADY NA ÚHRADU LETENKY.  Letenku mi po pripísaní platby na náš účet a  po kontrole aktuálnej ceny pracovníci vystavia a zašlú na email. Po vystavení letenky mi prídu takisto letenky na mail.

 

POZOR: Podklady nie sú rezervácia a ich cena sa môže do chvíle vystavenia neustále meniť. Letenky vystavujeme len počas našej pracovnej doby. Teda, ak si aj urobíte podklady po 18,00 a ihneď ich zaplatíte, letenku vám nevystavíme skôr, ako od 7.00 nasledujúceho pracovného dňa a nezodpovedáme za to, že medzitým sa zmení cena letenky.

Letenku môžeme vystaviť najskôr až v okamihu, keď bude platba pripísaná na niektorý z našich účtov. Potvrdenia o zadaní prevodného príkazu ani iné doklady o úhrade nezakladajú nárok na vystavenie letenky. Pokiaľ vkladáte hotovosť alebo zadávate prevodný príkaz na pobočke niektorej z bánk, nezodpovedáme za spracovanie vkladu zamestnancami banky ani za rýchlosť pripísania peňažných prostriedkov na náš účet. V prípade zvýšenia ceny podkladov po ich úhrade, Vás budeme kontaktovať s informáciou o aktuálnej cene. Letenku bude potrebné buď ihneď doplatiť alebo ponúkneme náhradné riešenie, resp. Vám peniaze v plnej výške vrátime na váš bankový účet (ktorý nám treba oznámiť písomne - emailom), resp. vyplatíme späť v hotovosti na našej pobočke.

 

Požadujem faktúru k letenke na firmu

Ak požadujete letenku fakturovať na firmu, kliknete na políčko POŽADUJEM FAKTÚRU, kde sa vám rozbalí kolónka na vyplnenie fakturačných údajov.

 

Mám špeciálne požiadavky na operátora

Ak máte špeciálne požiadavky k rezervácii, môžete ich napísať do kolónky POZNÁMKY PRE OPERÁTORA:

 

Následne kliknite na POKRAČOVAŤ, kedy sa dostanete do platobnej brány a letenku môžete priamo uhradiť.

 

8. DORUČENIE REZERVÁCIE, LETENKY

Po zadaní platby či po vytvorení rezervácie či podkladov si skontrolujte doručenú poštu vo vašom emaile.

 

TIP: Ak nenájdete rezerváciu v doručenej pošte, skontrolujte si spamové a propagačné záložky.

Ak by ste sa pomýlili pri rezervovaní letenky a zadali emailovú adresu s preklepom, zavolajte na naše call centrum a nadiktujete meno prvého cestujúceho na letenke/rezervácii, aspoň približný dátum, kedy ste si letenku kupovali a destináciu kam letíte - pracovníci si vašu letenku/rezerváciu vyhľadajú a prepošlú vám ju na správny email. 

 

 

9. PÁR TIPOV NA ZÁVER

Na prvý pohľad je to možno veľa úkonov, avšak počas celého postupu vás aj samotná stránka naviguje, čo je potrebné vyplniť a pokiaľ na niečo zabudnete, upozorní vás, aby ste si údajje doplnili.

Samotná rezervácia spolu s kúpou letenky by vám nemala zabrať viac ako 10 minút času. Tento limit je stanovený aj na úspešne zakúpenie letenky, neodporúča sa rezervovať dlhšie, pretože v kroku platieb by vám mohol celý proces padnúť.

Veríme, že náš podrobný návod vám pomohol a nezabúdajte, v prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať pracovníkov nášho call centra, ktorí sú pripravení vám pomôcť a poradiť.

 

VYBERTE SI Z NAŠICH AKTUÁLNYCH AKCIOVÝCH LETENIEK:



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent